COM T'AJUDAREM

Si la consulta és per un infant o adolescent:

1) Si voleu fer alguna consulta, podeu contactar via telefònica, per correu electrònic o omplint el formulari a l’apartat de Contacte.

2) A continuació us informarem de com us podem ajudar i quin és el cost de les sessions.

3) Primera visita
Durant aquesta sessió es realitza una entrevista exhaustiva que permet exposar el motiu de la consulta i elaborar la història clínica del nen/a.
La primera visita habitualment es fa amb els pares.

4) Sessions d'avaluació
Sempre és recomanable fer un estudi psicològic a l'infant per tal de conèixer el tractament més adequat en cada cas.
Aquestes sessions d’avaluació ja es fan amb l'infant o jove i es realitzen les proves necessàries per avaluar la situació: entrevista i administració de proves o tests.

5) Sessió de devolució
Una vegada analitzada tota la informació obtinguda amb les visites i proves administrades, es realitza la sessió de devolució amb els pares, on es lliurarà un informe psicològic on exposem els resultats, fem la recomanació terapèutica del que seria més adient i detallem els objectius que ens proposem treballar.
(Si no s'ha fet l' estudi psicològic igualment es farà la sessió de devolució amb els pares on es donarà per escrit la recomanació terapèutica i els objectius a treballar).

6) Sessions de tractament
Un cop tinguem els objectius establerts s'inicia el tractament de psicoteràpia, reeducació o logopèdia. La metodologia emprada en las teràpies infantils i juvenils acostumen a ser a través del joc i/o del diàleg, sempre depenent de l’edat. Es així com es proporcionen pautes i recursos als infants i als adolescents per tal de resoldre les seves dificultats.
Les psicoteràpies, reeducacions o sessions de logopèdia poden ser de una o dues sessions setmanals o be d'una sessió quinzenal depenent de la problemàtica. El més habitual és que es faci una sessió setmanal.

7) Visites de control amb els pares
Les sessions són totalment individuals. Tot i així, es fa una visita de control amb els pares de manera trimestral per mantenir-los informats de l’evolució de la psicoteràpia o reeducació, així proporcionar pautes per tal de treballar conjuntament des de casa.

8) Contacte amb l'escola
La majoria de vegades es manté un contacte amb l’escola per estar informats des de totes les àrees d’influència de l'infant i treballar d’una manera molt més integradora i coordinada.

9) Seguiment
Una vegada finalitzat el tractament i de forma esporàdica, si és necessari, es pot realitzar alguna sessió per mantenir el bon curs de l’efecte terapèutic.